Garantie en klachten

Recensies

5
Ben mijn thuiszorg enorm dankbaar, heb nu geen koude voeten meer. Ongelooflijk, dankzij... - Lees verder

Heb ik een zichttermijn?

Ja, als het artikel niet aan uw wensen voldoet, dan kunt u het artikel binnen 7 werkdagen na aflevering aangetekend aan Woollies retourneren via PostNL Track & Trace. Als u een langere zichttermijn wenst in verband met een verjaardag of Sinterklaas of Kerst, kunt u per e-mail een verlengde zichttermijn aanvragen. Na een bevestiging van onze kant geldt dan een langere zichttermijn. De kosten voor retour zenden zijn voor uw rekening. Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd, indien het artikel onbeschadigd en niet gedragen is en voorzien van de originele Woollies etiketten en artikelverpakking aangeleverd in een goed afgesloten verzendenvelop of doos. Als u wilt ruilen, neemt Woollies de verzendkosten voor haar rekening om de ruilbestelling aan u te versturen.

Mijn artikelen vertonen een fabricagefout. Wat nu?

Een defect artikel kan worden veroorzaakt door een fabricagefout en valt onder onze garantie. Denkt u dat er sprake is van een fabricagefout neem dan, tot uiterlijk 3 maanden na ontvangstdatum, contact met ons op. Stuur een e-mail naar info@woollies.nl en geef zo gedetailleerd mogelijk aan wat de inhoud van de klacht is. Voeg – indien mogelijk – een scherpe foto van het artikel in zijn geheel toe en een scherpe foto van de klacht in detail. U ontvangt binnen 5 werkdagen een reactie via e-mail.

Als blijkt dat er daadwerkelijk sprake is van een fabricagefout, dan zullen wij per omgaande, tegen retournering van het geleverde artikel, uw bestelling vervangen door een ander artikel of het betreffende factuurbedrag crediteren. Als u het te vervangen artikel verzendt, moet het van een verpakking zijn voorzien waarbij transportschade niet mogelijk is.

Ik heb een klacht. Wat nu?

Woollies garandeert dat elk geleverd artikel voldoet aan daarmee overeenstemmende eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid en aan bestaande overheidsvoorschriften. Wij bieden tot 6 maanden garantie op aankopen. De garantie geldt volgens de wettelijke rechten van de consument. Mocht er een klacht ontstaan buiten de periode van 6 maanden, dan is het mogelijk dat hier nog een fabrieksgarantie op van toepassing is, maar dit is slechts het geval in een beperkt aantal gevallen. 

Heeft u een klacht? Suur een e-mail naar info@woollies.nl en geef zo gedetailleerd mogelijk aan wat de inhoud van de klacht is. Voeg – indien mogelijk – een scherpe foto van het artikel in zijn geheel toe en een scherpe foto van de klacht in detail. U ontvangt binnen 5 werkdagen een reactie via e-mail.

Woollies stelt vast of de garantie van toepassing is en bepaalt de wijze van repareren, vervanging of vergoeding. Bij vergoeding is het bedrag afhankelijk van het aantal maanden dat het artikel reeds in uw bezit is. Als u het te repareren of te vervangen artikel verzendt, moet het van een verpakking zijn voorzien waarbij transportschade niet mogelijk is.

Wanneer kan ik een artikel niet retourneren?

Woollies biedt tot 6 maanden garantie op aankopen. Na het verstrijken van deze termijn is vergoeding of reparatie door ons niet meer mogelijk.

Wanneer het artikel een defect vertoont dat is ontstaan als gevolg van normale slijtage, kunnen wij dit helaas niet vergoeden, vervangen of repareren. Onderstaande zaken vallen buiten de garantie:

  • Beschadigingen van buitenaf waarneembaar, zoals (water)vlekken.
  • Normale slijtage van buiten- en binnenzolen, zoals slijtage van wol onder de hak en de bal van de voet.
  • Door verkeerd of intensief gebruik veroorzaakte gebreken.
  • Als de slof niet meer in originele staat is (bijvoorbeeld door reparaties van de schoenmaker).
  • Klachten als gevolg van overmatige transpiratie.
  • Inwerking van vocht.
  • Inwerking van hitte van buitenaf.
  • Verkeerd gebruik van onderhoudsmiddel.
  • Artikelen die zijn gewassen (niet van toepassing op de sokken).
  • Artikelen, zoals de sokken, die door te heet wassen of verkeerd drogen, zijn gekrompen.
  • Het afgeven van kleur.

Let op: in alle gevallen van retour zenden geldt dat de verzendkosten voor uw rekening zijn.